Η οπτική αναζήτηση έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές βρίσκουν και αγοράζουν προϊόντα.

Το 62% των Millennials επιθυμούν την δυνατότητα οπτικής αναζήτησης σε οποιαδήποτε νέα τεχνολογία χρησιμοποιούν και εταιρείες όπως Google, Amazon, Pinterest και Bing έχουν ήδη αναπτύξει σημαντικές δυνατότητες σε αυτόν τον τομέα.

«Το μέλλον της αναζήτησης θα αφορά τις εικόνες και όχι τις λέξεις-κλειδιά», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Pinterest, Μπεν Σίλμπερμαν.

Και υπάρχουν στατιστικά στοιχεία που το υποστηρίζουν:

Το 19% των ερωτημάτων αναζήτησης στο Google επιστρέφει εικόνες.

Υπάρχουν πάνω από 600 εκ. οπτικές αναζητήσεις στο Pinterest κάθε μήνα.

Η αγορά που συνδέεται με την αναγνώριση εικόνων αναμένεται να αυξηθεί στα 25,65 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2019.

Μέχρι το 2021, τα brands που επανασχεδιάζουν  τις ιστοσελίδες τους για να υποστηρίξουν την οπτική και φωνητική αναζήτηση θα αυξήσουν τα έσοδα του digital εμπορίου κατά 30%.

Πώς λειτουργεί η οπτική αναζήτηση;

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι εξαιρετικά οπτικός!

Το 90% όλων των πληροφοριών που λαμβάνει ο εγκέφαλος είναι οπτικό.

Λαμβάνοντας υπόψη, λοιπόν, το πώς η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει τον τρόπο ζωής μας, η οπτική αναζήτηση είναι μια φυσική εξέλιξη του τρόπου πρόσληψης μηνυμάτων από τον εγκέφαλο.

Όταν κοιτάζουμε μια εικόνα, δεν βλέπουμε μόνο μια σειρά από σημεία και διακεκομμένες γραμμές, αλλά μπορούμε να προσδιορίσουμε τα μοτίβα και τα σχήματα αμέσως.

Η θεωρία πίσω από τη νέα λειτουργία της οπτικής αναζήτησης είναι να διδάξει στις μηχανές να κάνουν το ίδιο.

Για παράδειγμα, με βάση την εικόνα μιας καρέκλας, μια οπτική αναζήτηση θα μας επιτρέψει να αγοράσουμε μια παρόμοια καρέκλα. Η τεχνολογία αυτή μπορεί να εντοπίσει πολλά σχήματα και περιγράμματα που περιέχονται σε μια ενιαία εικόνα και να επιτρέψει στους χρήστες να ταιριάζουν μεταξύ τους διαφορετικά αντικείμενα.

Π.χ. το Google Lens δεν μπορεί μόνο να εντοπίσει αντικείμενα σε μια εικόνα, αλλά και να τα ταιριάξει με τοπικούς λιανοπωλητές, να παρέχει κριτικές πελατών και να ταξινομεί λίστες.

Μερικά απλά βήματα για κάθε brand που θέλει να εντάξει τη συγκεκριμένη λειτουργία είναι τα εξής:

Εστιάζουμε πλέον στην ενίσχυση της εικόνας, διατηρώντας ελάχιστο κείμενο. Επιπλέον, οι καλά αναπτυγμένες δυνατότητες οπτικής αναζήτησης του Pinterest καθιστούν ένα ολοένα και πιο έξυπνο στοίχημα για το μέλλον.

Εάν είναι κατάλληλο για το κοινό-στόχο σας, σκεφτείτε να διαφημίσετε τα προϊόντα σας μαζί με παρόμοια αντικείμενα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Τέλος, είναι σημαντικό οι εικόνες να εμφανίζονται με σαφήνεια και καθαρότητα, ιδανικό μέγεθος, ιδανικό τύπο αρχείου και προσεκτικά επιλεγμένους τίτλους στους online χάρτες της εκάστοτε επιχείρησης.

Κατά το 2019, κείμενο και εικόνα θα είναι ένα.

Οπτικές πλατφόρμες, όπως το Instagram, θα αρχίσουν να υλοποιούν ακόμα περισσότερο τις δυνατότητές τους για σύνδεση με την αγορά οπτικής αναζήτησης, επιτρέποντας την καλύτερη δυνατή εμπειρία αγοράς για το χρήστη.

Η τεχνολογία οπτικής αναζήτησης υπόσχεται πολλά για το μέλλον.

 Ready?